أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ- بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ - إِنَّا أَعْطَیْنَاکَ الْکَوْثَرَ ﴿١﴾ فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَانْحَرْ ﴿٢﴾ إِنَّ شَانِئَکَ هُوَ الأبْتَرُ ﴿٣﴾ *****اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ و اَبیها و بَعلِها وَ بَنیها وَ السِّرِّ المُستَودَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِهِ عِلمُک ***** اَللهُمَ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ و آلِ مُحَمَّدٍ وَ عَجِل فَرَجَهُم ***** اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ . به نام خداوند بخشنده مهربان پروردگارا ! حالا و هميشه ، سرپرست و نگه دار دوستت حجت بن الحسن باش - كه سلام ها و درود هاي تو بر او و نياكانش باد - پيوسته رهبر و ياورش باش ، راهنمايي اش كن و مراقب او باش تا هنگامي فرا برسد كه او را بر روي زمين ساكن كني - زميني كه مردم آن ، مشتاق ديدارش باشند- و زماني دراز او را از آنچه بر زمين است بهره مند سازي ، با رحمت خودت ای مهربان ترین مهربانان !!!!! 

  *****   چهارشنبه ؛ 19 ارديبهشت 1403
سلام و درود بر شما ؛ خوش آمدید !!!!!


مسابقه 10 سوال  با جایزه تبلت و جوایز نقدی




>>> موضوع : پاورپوینت آزمون هوش وکسلر 4 با مقایسه با وکسلر 2 و معرفی آزمونهای هوش و نحوه ی تحلیل و تفسیر <<



مطالب :

فهرست :

تعریف هوش
نظریه های هوش
سوابق تاریخی تدوین آزمون
معرفی آزمون وکسلر 2
اطلاعات عمومی (ذخیره)
شباهت ها(اصلی)
لغات (اصلی)
محاسبه (ذخیره)
درک و فهم (اصلی)
فراخنای ارقام (اصلی)
مقیاس های عملی
تکمیل تصاویر (ذخیره)
تنظیم تصاویر (حذف)
طراحی مکعب (اصلی)
الحاق قطعات (حذف)
رمزگردانی (اصلی)
مازها (حذف)
تغییرات در وکسلر کودکان 4 نسبت به وکسلر 2
چند سوال
معانی هوشبهر کلی
شیوه تفسیر

محتوا :
آزمون هوش وکسلر 4

  • الف. عملی
  • ب. تحلیلی
  • ج. کاربردی
  • 1. روانسنجی
  • 2. عصبی زیستی
  • 3. رشدی
  • 4. شناختی و پردازش اطلاعات

 

  • 1939_ وکسلر بزرگسال
  • 1945_ وکسلر کودکان
  • 1955_ تجدید نظر وکسلر بزرگسال
  • 1974_ تجدید نظر وکسلر کودکان
  • 1976_ وکسلر پیش دبستانی
  • 1991_ وکسلر کودکان 3
  • 1997_ وکسلر بزرگسالان 3
  • 2002_ وکسلر پیش دبستانی 3
  • 2003_ وکسلر 4: ترجمه و انطباق دکتر عابدی 1388
  • خرده آزمون ها
  • مقیاس های کلامی:
  •  1. اطلاعات
  • 2. شباهت ها
  • 3. لغات
  • 4. محاسبه
  • 5. درک و فهم
  • 6. فراخنای ارقام

 

  • آموخته های قبلی
  • کنجکاوی عقلی
  • علایق فرهنگی
  • زمینه تحصیلی قبلی
  • حافظه دور
  • در برابر اختلالات و نقایص عصبی بشدت مقاوم (پایا)
  • شاخص مناسبی از هوش کلی
  • حداقل تاثیر از اضطراب
  • مفهوم سازی کلامی
  • استدلال انتزاعی
  • تفکر انعطاف پذیر
  • در آسیب های حاد روانی و عارضه های پیری نمرات کاهش میابد

 

  • هوش کلی کلامی
  • کاربرد زبان
  • زمینه تحصیلی و یادگیری فرهنگی
  • رشد زبان
  • دامنه افکار ، تجارب و علایق
  • حافظه بلند مدت
  • توان هوشی
  • پایا
  • بهترین شاخص هوش عمومی (64% واریانس عامل G )
  • استدلال عددی
  • سرعت کار کردن با اعداد
  • تمرکز و دقت
  • تجزیه و تحلیل مسایل عددی
  • حساس به حواس پرتی و اضطراب

 

  • سازگاری اجتماعی
  • قضاوت در موقعیت های عملی- اجتماعی
  • میزان طرفداری از معیار های قراردادی
  • هوش اجتماعی
  • همبستگی بالا با اطلاعات و گنجینه لغت (0.7 – 0.8 )
  • سازگاری اجتماعی
  • قضاوت در موقعیت های عملی- اجتماعی
  • میزان طرفداری از معیار های قراردادی
  • هوش اجتماعی
  • همبستگی بالا با اطلاعات و گنجینه لغت (0.7 – 0.8 )
  • حافظه کوتاه مدت شنیداری
  • تمرکز و دقت
  • ترتیب و توالی
  • جابه جایی الگوهای فکری
  • یادگیری طوطی وار
  • حساس ترین خرده آزمون نسبت به آسیب مغزی، عقب ماندگی ذهنی و ناتوانی یادگیری
  • تکمیل تصاویر
  • تنظیم تصاویر
  • طراحی مکعب
  • الحاق قطعات
  • رمزگردانی
  • ماز

 

  • دقت دیداری
  • آگاهی از جزییات
  • مفهوم سازی دیداری
  • تمرکز دیداری
  • اطلاعات عمومی غیر کلامی
  • شناخت موقعیت های بین فردی
  • سازماندهی  دیداری
  • کاربرد هوش عمومی در موقعیت های اجتماعی غیر کلامی
  • وابسته به متغیر های فرهنگی

 

  • مهارت در حل مسئله غیر کلامی
  • مفهوم ساری غیر کلامی
  • سازماندهی ادراکی
  • تجسم دیداری- فضایی
  • بسیار پایا
  • همبستگی بالا با هوش عمومی (53% واریانس عامل G )
  • عدم کاهش نمره در اختلال روانی جز افسردگی
  • حداقل تاثیر پذیری از زمینه فرهنگی- تحصیلی
  • سازماندهی دیداری- حرکتی
  • توانایی ترکیب
  • پایین ترین اعتبار
  • همبستگی ضعیف با نمرات هوشبهر کلی

 

  • سرعت و هماهنگی دیداری-حرکتی
  • توجه و تمرکز دیداری
  • حافظه کوتاه مدت دیداری
  • یادگیری تکالیف ناآشنا
  • توانایی کار کردن تحت فشار
  • ناپایا
  • سازماندهی ادراکی
  • هماهنگی دیداری-حرکتی
  • سرعت دیداری-حرکتی
  • شاخص ضعیفی از عامل G

 

  • 1. حذف سه خرده آزمون تنظیم تصاویر، الحاق قطعات و ماز
  • 2. اضافه شدن خرده آزمون های مفاهیم تصویری، توالی حرف و عدد، استدلال تصویری، خط زنی و استدلال کلامی
  • 3. برآورد 5 نوع هوشبهر شامل: درک مطلب کلامی، استدلال ادراکی، حافظه فعال، سرعت پردازش، هوشبهر کلی
  • 1. نمره گذاری آزمون هوش وکسلر بر چه اساسی است؟
  • 2. تفاوت دختران و پسران در کدام خرده آزمون بیشتر است؟
  • 3. حساس ترین خرده آزمون نسبت به ناتوانی های یادگیری کدام است؟
  • 4. حداقل تاثیر پذیری از زمینه فرهنگی و تحصیلی در کدام خرده آزمون است؟
  • 5. پایا ترین خرده آزمون در برابر نقایص عصبی کدام است؟
  • 6. خرده آزمون های مثلث اضطراب کدام اند؟
  • 7. حساس ترین خرده آزمون نسبت به آسیب مغزی کدام است؟
  • 8. خرده آزمون هوش اجتماعی چیست؟
  • 9.کدام هوشبهر بیشترین اعتبار و روایی را دارد؟
  • 10. خرده آزمون های مربوط به عامل رهایی از حواس پرتی

 

درصد

طبقه بندی

هوشبهر

2.6

سرآمد

130 و بالاتر

6.9

باهوش

129-120

16.6

بهنجار بالا

119-110

49.1

متوسط

109-90

16.1

بهنجار پایین

89-80

6.4

مرزی

79-70

2.3

عقب مانده ذهنی

69 و کمتر

  • سطح 1: هوشبهر کلی
  • سطح 2: سایر هوشبهر ها
  • سطح 3: نمرات خرده مقیاس ها

   


=======================================

لطفاً جهت دریافت فایل پاورپوینت مطالب فوق شامل 20 اسلاید با کلیک در شکل زیر به صورت آنلاین سفارش داده و پس از پرداخت مبلغ فایل مذکور را دانلود کنید
سفارش خرید فایل :
مبلغ فایل : 5000 پنج هزار تومان
خرید آنلاین




پاورپوینت آزمون هوش
,
نظریه های هوش
,
سیر تاریخی تهیه آزمون وکسلر
,
معرفی آزمون وکسلر 2
,
تغییرات در وکسلر کودکان 4 نسبت به وکسلر 2
,
معانی هوشبهر کلی
, ,
دانلود پاورپوینت آزمون هوش وکسلر 4
,






  مسابقه 10 سوال پیامکی با جوایز نقدی و تبلت  قرائت زیارت عاشورا با شرکت در قرعه کشی جایزه نقدی

مسابقه 10 سوال  با جایزه تبلت و جوایز نقدی
خدا را بر آن بنده بخشایش است * که خلق از او در آسایش است